<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Økonomi > Opslag/Udskrifter > |
Budget Klik for PDF vejledning
Gå i 'Økonomi', 'Opslag/Udskrifter' og vælg "Regnskab" og "Budget."
Opret nyt budget
Klik på 'Opret'
Vælg 'Periode'.
Nu er Budget oprettet. Klik nu på 'Rediger'.
Der kan med fordel sættes flueben i 'Realiseret' og 'Fordeling %', for at se tallene og fordelingen fra årene før Budget.
Der er nu flere muligheder:
1) Klik på den konto der skal beløb på. Skriv det fulde budget beløb for hele året
2) Klik på den konto der skal beløb på. Skriv beløbet i vinduet til venstre. Enten i Total eller ud for hver mdr.
Husk, at på driftskonti, skal der sættes minus foran tallene.
Når tallet er tastet ind, trykkes der ENTER.
Der er følgende 2 muligheder
Fordel ligeligt hen over året eller anvend fordelingsprocent fra året før budget.
Overblik over Budget / Budgetopfølgning
Vælg Budget. I eksemplet her, er der valgt Budget 2010
Vælg evt. Periode, for at se det pr. mdr.
Flueben i 'Vis månedstal', og vinduet til højre fremkommer.
Her kan alle måneder for året ses, samt der kan sammenlignes med Realiseret tal.
Der kan vises 'Difference' og 'Index'.
For at udskrive, Højreklik og vælg Udskriv.